Tuesday, August 15, 2017

Water is nooit ver weg in Hamburg [10]


Even een beetje inhalen hoor, van wat we het weekend hebben gedaan. We hebben bijna niet gelopen. (Ha! dat geloofde je toch niet echt he? Ik zag op mijn fitbit dat ik de 60 km heb gehaald afgelopen week...)

Desondanks begonnen we rustig, ik had voordelige tickets gescoord via Groupon voor een vaartochtje van een uur door Speicherstadt en op de Elbe. Onderstaande foto met dank aan Google maar dan krijg je een beetje een indruk van de bakstenen gebouwen in Speicherstadt.
A technical cross-section of houses and waterbodies.






Een complex van pakhuizen gebouwd van baksteen op een fundering van heipalen met overal tussendoor kanalen en uiteraard bruggen die dit gedeelte van Hamburg verbinden met enerzijds de Elbe en anderzijds de binnenstad. Je vindt hier ook diverse musea.

Vervolgens de Elbe op en langs wat grote schepen. (Ik zag op het nieuws dat een broertje van deze Chinees gestrand is tussen Rotterdam en Antwerpen. Toch lastig.)




Beetje moeilijk kijken qua perspectief maar wij zaten dus in een vrij lage boot... en als je dan voor langs de boeg van deze jongen vaart is 'ie toch heus echt heel groot hoor.

En nog maar een keer de Elbphilharmonie, nu vanaf het water (echtgenoot doet even een "been there, seen that")



En kijk! Joop is ook prominent aanwezig hier; naast twee grote theater locaties aan de Elbe waar op dit moment de Lion King en New York spelen, is er dus een heuse Joop van den Ende academy. Het is maar dat u het weet.





Gelukkig was er ook tijd voor koffie in een heuse Kaffeerösterei, waar de koffie vers gebrand wordt en de attributen daarvoor naast je tafel staan.

Ook fijn; onze koffie zit nu in deze vacuum bus. Nuttige souvenirs, ik hou er van.



2 comments:

  1. Ja dat zijn de beste souvenirs! Het liefst iets wat je bijna of elke dag gebruikt. (altijd nog blij met mijn olijfoliekan uit Lucca).
    Dat gebouw vind ik helemaal supermooi, er kan echt wel mooi gebouwd worden, maar het gebeurd helaas te weinig!

    ReplyDelete
  2. Wonderfully interesting place ... been there done that? I think only if I lived there could I be immune to those surroundings.
    And the coffee! perfect souvenir! Just do be sure to take some back home because I'm sure what you got will be gone while you're there.

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.