Thursday, August 17, 2017

Lange Reihe [12]





Alleen in Duitsland, (en natuurlijk Engeland), een winkel met alleen maar hoedjes!

Eergisteren een klein stukje gelopen, naar de Lange Reihe. Een relatief lange straat (;-) jawel) met aparte winkels, veel koffie en lunch café's in alle mogelijke vormen. Hier start ook de Hamburg Pride en hier stonden wij ook inderdaad middenin naar de parade te kijken. Centrum van de LGBT-scene in Hamburg maar vooral ook een leuke straat om door te lopen.


Meteen aan het begin heb je een vestiging van "Mutterland" die al het goede wat de regio produceert in de verantwoorde schappen hebben staan. Leuk gepresenteerd (schoolbord aankondigingen, blikjes retro, bio; kortom helemaal hip), nog leuker verpakt, en behoorlijk aan de prijs, dat ook. Leuk om te neuzen? absoluut! Voor een kadootje voor de thuisblijvers, of degene die op de katten past ofzo.

lange reihe hamburg

Dan vervolgens "the Art of Hamburg" had ik me wel iets van voorgesteld, viel een beetje tegen.Ik vond het een beetje makkelijk met produkten rondom zeeman thema (iemand nog iets met ankers, blauw-wit gestreepte spulletjes?) Dus mwah, even kijken en wegwezen.

Wat wel een leuke verrassing was, en waar ik min of meer per ongeluk tegen aan liep, was Koppel 66. Verscholen achterin een steegje vind je eerst een koffie tentje met leuk terrasje buiten, en vervolgens binnen in een oude machinefabriek verschillende ateliers van kunstenaars maar ook een ambachtelijke houtbewerker (prachtige pennen!), een maatpakken atelier en een kapper. Veel ateliers waren gesloten ivm vakantie dus ik wil nog een keertje terug. Dit deed me denken aan de oude Gruyter fabriek in Den Bosch, overigens ook erg leuk om een keer te kijken!




Op nummer 70 vind je vervolgens Kaufhaus Hamburg ook zo'n winkel waar het leuk is om even binnen te komen, je te vergapen aan schattig, leuk, ludiek en vervolgens weer met lege handen buiten te komen. Het zal de leeftijd wel zijn, ik vind het allemaal leuk maar of ik het wil hebben? Nou neuh.

Maar... het kan nog hoor! Ik kwam een andere winkel tegen en die vond ik echt leuk! Aparte spulletjes, leuke prijzen, en van alles en nog wat aanwezig. Van keukenspulletjes tot dameskleding, van kleinmeubel tot kinderspeeltjes. Onthouden! Lagerhaus Hamburg. Weer met lege handen naar buiten, wat ben ik toch braaf. (zie je die muur achter de schappen? Leuk!)



Het culturele gedeelte komt ook nog aan bod hoor, ik heb de musea nog even overgeslagen, dat doen we graag samen...(voor het geval je je ongerust begon te maken). Ik kan niet wachten tot ik het chocolade museum in mag... of het kruidenmuseum.. Grapje. Ik denk dat het Museum f'ür Kunst und Gewerbe eerst komt. En dan de Kunsthalle Hamburg. Als je het niet erg vindt slaan we de Hamburg Dungeon even over. Zo ook Miniatur Wonderland. Tsja.

Enfin,
















3 comments:

  1. ja jij bent echt braaf... maar ja je moet toch praktisch blijven.... waar laat ik het als ik terug ben, gebruik ik het wel, vind ik het nog leuk. Ik ken het.

    ReplyDelete
  2. Empty handed ... how husbands wish we came out of all stores!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Almost all stores... almost! Found the fabric dept in a dept store; need to go back there! And they have sale on clothing and shoes at the moment...

      Delete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.