Monday, January 02, 2006

Lijstjes

Nieuw jaar. Nieuwe ochtend, nieuwe week, nieuwe maandag. Echtgenoot is heel vroeg vertrokken vandaag naar nieuwe baan. Spannend!
Ik hou me in. Ik ben erg braaf. Ik ga geen lijstjes maken met alle dingen die ik wil doen. Ik ga niet vandaag de kerstboom de deur uitdoen. Echt niet. Ook niet als wederom een snoer lichtjes het heeft begeven. Echt niet. Ook niet als genoemde boom schever staat elke keer dat ik naar hem kijk. En zelfde genoemde boom inmiddels half verlicht is omdat er inmiddels twee (2!) snoeren lichtjes uit zijn. Onder en Boven. Rotboom! Maar hij gaat er niet uit vandaag.
Goed, dat is geregeld dan.
Had ik al verteld dat ik geen lijstjes ga maken? Ik ben heel erg van de lijstjes. Lijst met leuke dingen die ik wil gaan doen. Lijst met boodschappen. Lijst met projecten die af moeten. Lijst met huishoudelijke klussen (puntje om te onthouden: vriezer ontdooien en weer inrichten, er komt een koe aan). Ik ben zelfs zo erg van de lijstjes dat je me kunt betrappen op het maken van een lijstje met dingen die ik inmiddels gedaan heb. En waarom? Alleen maar omdat het zo leuk is al die dingen af te vinken. Gedaan! Klaar! Kijk eens hoe goed ik ben! Hmmpf, da's pas echt zielig. (Ik teken zelfs van die kleine vierkantjes....kun je zo fijn een vinkje in zetten). Zielig.
Gelukkig ben ik niet van de goede voornemens lijstjes, stel je voor dat Iemand die vindt...moet je nog gaan uitleggen waarom het allemaal weer niet gelukt is. Nee, ik hou het bij simpele dingen, die eventueel wel eens gedaan zouden kunnen worden, mits er niet Iets Belangrijks Tussendoor Komt. Heb ik al verteld dat ik erg Flexibel ben? Dat is een Goed Ding. Ik heb altijd tijd om dingen tussendoor te doen. Maak ik gewoon weer een nieuw lijstje. Prioriteiten. Ben ik ook erg goed in.
Okee, tijd om wat nuttigs te gaan doen. Eerst lijstje maken.

2 comments:

  1. Bij mij bijven altijd van die klusjes liggen die eigenlijk zo klaar zijn. Maar net heb ik er eentje afgewerkt: de walnoten gekraakt. Blijkt dat ik er toch bijna anderhalf uur mee bezig ben geweest. Maar goed, de oogst is 300 gr walnoten, de slechte niet meegeteld. Dus goed voor 2 cakes of broden. Wie heeft ooit gezegd dat je niet alles zelf kunt kweken. Klopt, maar de afgelopen anderhalf uur heb ik mijn gedachten laten gaan over het nieuwe jaar, beetje gemediteerd terwijl de noten kraakten, nou, dan kom je tot jezelf en heeft het toch een goed doel gehad. Ik heb zelfs een beetje gedacht over mijn volgende taak die afgewerkt moet worden: namelijk een lijstje maken met alle dingen die dringend gedaan moeten worden als volgende week de kerstvakantie gedaan is en het huis weer leeg is. Leuk als je dan merkt dat andere mensen met dezelfde dingen bezig zijn, lijstjes!!!

    Groetjes en een fantastisch jaar gewenst, en succes voor je echtgenoot.

    Yvette

    ReplyDelete
  2. Ben benieuwd naar het verslag van "de eerste dag" ...

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.